دامین آتوریتی و نکات مربوط به آن؛

دامین آتوریتی( domain Authority ) چیست؟

دامین آتوریتی برای امتیاز دهی به سایت ها بر اساس فاکتورهای مختلف در صفحه نتایج جستجو گر است. افزایش دامین آتوریتی به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد.

دامین آتوریتی به عنوان ابزاری در موتور جستجوگر برای نمایش اعتبار و دامنه یک سایت مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت ما در این راستا تلاش دارد که شما را بیشتر با این ابزار و راه های بررسی و افزایش دامین اتوریتی آشنا نماید و به طور تضمینی این کار را برای شما به مرحله اجرا در بیاورد.

آشنایی با دامین آتوریتی (Domain Authority)

اتوریتی به اعتبار و یا قدرتی که موتور جستجوگر گوگل برای یک سایت یا دامنه خاص در نظر می گیرد, گفته می شود. به عبارت دیگر، دامین اتوریتی به عنوان نماینده قدرت لینک سازی کل دامین و اعتبار یک دامنه و سایت است و پیج اتوریتی نیز نشان دهنده توانایی، اعتبار و ظرفیت تخمین زده شده رتبه بندی تنها یکی از صفحات سایت به صورت مستقل می باشد. بهتر است که این نکته را بدانید، در اکثر مواقع Page Authority  و Domain Authority  به اختصار PA و DA نامیده می شوند.

سایت Moz  به عنوان یک از معتبرترین سایت ها در حوزه SEO  برای نخستین بار در جهان از یک نوع مقیاس و فاکتوری غیر رسمی به نام دامین آتوریتی (Domain Authority) نام برد که آن را  به منظور مقایسه سایت ها و نحوه امتیازدهی و رتبه بندی به آن ها در صفحات باز شده مربوط به موتور جستجوگر اینترنت استفاده می کنند. در واقع دامین آتوریتی یک نوع مقیاس لگاریتمی است که در نحوه امتیازدهی آن به سایت ها و مشخص کردن دامنه  باید اعداد را بین صفر تا صد در نظر گرفت؛ به طوری که هر چقدر عدد حاصل  از بررسی به ۱۰۰ نزدیک تر باشد در نتیجه آن دامنه یا سایت در رتبه و رنکینگ بالاتری قرار دارد.

دامین آتوریتی (Domain Authority) توسط عوامل و فاکتورهای تاثیرگذاری همچون ارزیابی پارامترهای حاصل از Moz Trust و Moz Rank یا بررسی ۴۰ فاکتور دیگر همانند تعداد کل لینک ها، بک لینک ها و محبوبیت سایت به دست می آید و نتایج حاصل از آن  را به منظور مقایسه سایت های مختلف با یکدیگر و یا بالا بودن رنک برتری سایت به کار می برند. همچنین لازم است که بدانید به خاطر لگاریتمی بودن این نوع مقیاس، افزایش اتوریتی سایت از ۲۰ به ۳۰ بسیار راحت و آسانتر از افزایش آن از۶۰ به  ۷۰ است.

راه های افزایش دامین اتوریتی (Domain Authority) یک سایت

در اولین مرحله برای افزایش دامین اتوریتی، باید از تفاوت موجود در بین اتوریتی صفحه و دامنه اطلاعات لازم، درک کافی را کسب کرد؛ چراکه دامین آتوریتی برای امتیاز دهی به کل دامنه یا سایت و پیج اتوریتی تنها برای رتبه بندی صفحه ای خاص از یک سایت مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه ما عوامل تاثیرگذار بر افزایش دامین آتوریتی یک دامنه و سایت را برای شما معرفی کرده ایم:

۱- سئو سایت طبق استانداردهای موتور جستجوگر گوگل ( بهینه سازی سئو فنی سایت )

۲- اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی معتبر (ویکی پدیا انگلیسی، گوگل و…)

۳- بهینه سازی و بهبود سئو سایت

۴-  افزایش کیفیت محتوای یک سایت

۵- افزایش تعداد و  کیفیت بک لینک های معتبر  ( Root Domain و Total Links )

۶- افزایش صفحات ایندکس شده  موثر و مفید سایت در گوگل

۷- افزایش سرعت بروز رسانی سایت

۸- گرفتن تعداد کمی بک لینک از دامنه های مختلف نه تعداد زیادی بک لینک از دامنه های کم (یعنی گرفتن ۳۰ بک لینک از ۳۰ وب سایت،نه ۳ بک لینک از هر ۱۰ وب سایت )

۹- حذف لینک های بد و بی کیفیت و جایگزین کردن لینک های با کیفیت

میزبان لینک به طور تضمینی دامین آتوریتی را برای سایت مورد نظر شما می تواند افزایش دهد.

ابزار بررسی دامین آتوریتی

میزبان لینک به منظور  تعیین قدرت حضور سایت های مختلف در موتورهای جستجوگر و بررسی و افزایش دامنه دامین آتوریتی سایت ها سعی در ارائه ابزاری معتبر دارد که به صورت سریع  و همزمان دامین آتوریتی را برای چندین سایت بررسی می کند و نمره ای بین صفر تا صد در اختیار شما قرار می دهد. 

 

برخی از ابزارهای متداول برای محاسبه DA یا PA را می توان MOZ BAR و Open Site Explorer نام برد. همچنین بهتر است که بدانید از آنجایی که دامین آتوریتی برای نمایش مقیاسی قابل قبول از رقابت سایت ها در موتور جستجوی گوگل از یکپارچگی امتیازات و فاکتورهایی نظیر Moz Rank ، Moz Trust  به دست می آید؛ بنابراین نمی توان به صورت کاملا مستقیم بر روی آن تاثیر گذاشت.

رتبه بندی سایت بر اساس دامین آتوریتی 

  • از ۷۰ بیشتر : یک سایت بسیار عالی و ایده آل 
  • بین ۵۰  تا ۷۰ : یک سایت قوی و معتبر 
  • بین ۴۰ تا۵۰ : یک سایت مناسب و معتبر
  • بین ۳۰ تا ۴۰  : یک وب سایت متوسط 
  • بین ۲۰ تا۳۰ : یک وب سایت تازه تاسیس مناسب

بررسی و تعیین دامنه یک وبسایت از طریق دامین اتوریتی چکر

با مراجعه به سایت Moz و استفاده از ابزار Moz site Explorer و یا دانلود پلاگین Moz Bar  از مرورگر می توانید در هر سایتی مشخصات مربوط به آن را  برای قدرت حضور سایت در موتورهای جستجو چک و بررسی کنید. توجه داشته باشید که در سایت moz  تنها ۳ بار به صورت رایگان در هر روز می توانید مشخصات سایت را بررسی کنید و برای بیشتر از این تعداد باید با پرداخت هزینه ای اکانت خود را ارتقا دهید.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...

جهت سفارش بک لینک ، رپورتاژ آگهی ، تولید محتوا و دریافت مشاوره برای خرید هر نوع تبلیغات با شماره ثابت 02133529539 یا 09301909898 کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مشتریان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره 09129318392 مدیریت در تماس باشید.

3 دیدگاه