پیج آتوریتی و نکات مربوط به آن؛

پیج آتوریتی چیست و چگونه می توانیم آن را افزایش دهیم؟

پیج آتوریتی معیار مهمی برای سنجش رتبه بندی سایت در گوگل است. افزایش پیج آتوریتی تعیین کننده محبوبیت سایت شما در گوگل است.

این روزها دنیای فناوری اطلاعات به حدی پیشرفت کرده است که اکثر مردم برای رفع نیازهای روزانه خود به آنها احتیاج پیدا می کنند. در صورتی که به فکر راه اندازی یک وب پیج برای خود هستید، باید با گزینه هایی از قبیل پیج آتوریتی، دامین آتوریتی، سئو و غیره آشنایی داشته باشید تا در روند پیشرفت کاری خود با هیچگونه مشکلی روبرو نشوید. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم پیج آتوریتی، کاربرد آن و همچنین نحوه افزایش آن آشنا کنیم تا با آگاهی کامل قدم در این عرصه بگذارید.

پیج آتوریتی چیست؟

پیج آتوریتی یا Page Authority میزان محبوبیت سایت شما در گوگل را نشان می دهد. این محبوبیت را معیارهایی از قبیل میزان بازدید کاربران اینترنتی از سایت، ارزش تولید محتوا و همچنین تعداد دفعات انتشار صفحه تعیین می کنند. به طور کلی می توان گفت پیج اتوریتی همچون معیاری می باشد که برای ارزش گذاری بر اعتبار وب سایت شما از آن استفاده می شود. پیج آتوریتی معیاری است که با استفاده از رتبه سایت شما سنجیده می شود و این امتیاز از ۰ تا ۱۰۰ تغییر می کند. فراموش نکنید به هر یک از صفحات سایت شما به صورت جداگانه و مجزا امتیاز داده می شود. اعتبار صفحه شما نقش مهمی در حضور سایت شما در صفحات اول و دوم گوگل دارد. به طوری که هر چقدر امتیاز سایت شما کمتر باشد، این احتمال وجود دارد که حتی در نتایج جستجوی کاربران در گوگل وجود نداشته باشید.

کاربرد پیج آتوریتی

پیج آتوریتی کاربرد بسیار مهمی در آنالیز و بررسی اعتبار صفحات سایت دارد و توانسته است تا حد زیادی جایگاه خود را ثابت کند. کاربرد پیج آتوریتی بدین صورت است که رتبه بندی سایت شما را از ۰ تا ۱۰۰ بررسی می کند و با استفاده از آن عدد به شما نشان می دهد که محتوای سایت شما چقدر قوی است و جایگاه شما در بین صفحات گوگل در کجا قرار دارد. هرچقدر نمره اتوریتی پیج شما بیشتر باشد، دریافت رتبه و نمره بالاتر سخت می شود. برای مثال دریافت نمره ۱۰ تا ۲۰ آسان تر از دریافت نمره ۶۰ تا ۷۰ می باشد.

ابزار بررسی پیج آتوریتی

ابزارهای مختلفی برای بررسی پیج اتوریتی وجود دارند، اما ابزار سایت Moz، بهترین ابزار برای رتبه بندی سایت شما می باشد و تمامی ابزارهای دیگر نیز برای رتبه بندی به این سایت مراجعه می کنند. به طور کلی می توان گفت مفهوم اتوریتی اولین بار توسط سایت Moz معرفی شد. Moz همچون رنک گوگل عمل می کند، اما فراموش نکنید احتمال خطا در آن وجود دارد.

مواردی که بر اعتبار سایت شما تاثیر گذار هستند

عوامل بسیاری در اعتبار سایت شما تاثیر می گذارند که شما می توانید با افزایش کیفیت هر یک از آنها، رتبه خود را در گوگل افزایش دهید. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • عمر صفحه: اینکه سایت شما تازه تاسیس است یا خیر
  • تولید محتوای قوی
  • تعداد لینک خارجی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • تعداد لینک داخلی

به طور کلی می توان گفت بالاتر از ۴۰ یا ۵۰ بودن رتبه بندی شما نشان دهنده قدرتمند بودن سایت شما می باشد. معمولا سایت های نوپا و تازه تاسیس رتبه کمتر از ۲۰ دریافت می کنند که با گذر زمان و افزایش تعداد لینک ها و محتواهای قوی، این عدد روند صعودی پیدا خواهد کرد.

نحوه افزایش پیج اتوریتی

راه های زیادی برای افزایش اتوریتی پیج شما وجود دارند که با عمل به آنها می توانید رتبه بندی پیج خود را در سنجش بالا ببرید. برخی از راه ها برای افزایش آتوریتی پیج عبارتند از:

  • کم کردن لینک های خارجی: هر چقدر تعداد لینک های خارجی (در محتوا و کامنت ها) کمتر باشد، اتوریتی سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • بهینه سازی لینک های داخلی: نقشی که لینک های داخلی در افزایش پیج آتوریتی دارد بسیار مهم است؛ بنابراین سعی کنید در صفحه های مهم خود، لینک داخلی اضافه کنید.
  • حذف زنجیره ریدایرکت ها (Redirect Chains): زنجیره ریدایرکت ها را از بین ببرید تا بر اتوریتی پیج شما تاثیر منفی نگذارد.
  • افزایش تعداد بک لینک ها: هرچقدر پشتیبان بیشتری داشته باشید و تعداد بک لینک های شما بیشتر باشد، اعتماد به پیج شما بیشتر می شود و در نتیجه پیج آتوریتی شما نیز افزایش می یابد.
  • لینک هایی که از دست رفته اند (خطای ۴۰۴) را پیدا کنید و به پیج خود ریدایرکت کنید.

در صورتی که برای افزایش پیج آتوریتی خود به مشکل برخورد کرده اید و به دنبال یک شرکت معتبر برای انجام این کار هستید، نیازی نیست نگران باشید. میزبان لینک مشکلات اتوریتی پیج شما را رفع می کند و اتوریتی پیج شما را به صورت تضمینی افزایش می دهد. همین حالا اقدام کنید تا به سرعت شاهد افزایش رتبه بندی پیج خود در گوگل باشید.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...

جهت سفارش بک لینک ، رپورتاژ آگهی ، تولید محتوا و دریافت مشاوره برای خرید هر نوع تبلیغات با شماره ثابت 02133529539 یا 09301909898 کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مشتریان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره 09129318392 مدیریت در تماس باشید.

4 دیدگاه